Skip to main content

Vsak izmed nas pozna, trenira ali je obut v Nike… Ampak zakaj? Zagotovo je pomagala ena izmed najbolj ikoničnih marketinških kampanj vseh časov: “Just Do It”.

Leta 1988 je Nike predstavil to kampanjo, v kateri so sodelovali tako profesionalni kot amaterski športniki, ki so delili svoje dosežke in navdihovali gledalce, da storijo enako. Eden izmed prvih televizijskih oglasov za to kampanjo je predstavil 80-letnega maratonca po imenu Walt Stack, predanega športnika, ki je vsako jutro pretekel 17 milj. Kampanjo je zasnoval kreativni genij Dan Wieden, ki je bil že prej znan po inovativnih in izjemno uspešnih marketinških kampanjah za podjetja, kot so Old Spice, Procter and Gamble ter Coca Cola.

Vzpon podjetja:

Wieden je leta 1988 ravno ustvaril svojo novo oblikovano oglaševalsko agencijo, ki je imela za svojega prvega naročnika kar Nike. Športni velikan je takrat bilo le manjše športno podjetje iz Oregona. Nepozabna fraza je hipno postala uspešnica in oznanjala vzpenjajočo se pot tako za agencijo Wieden and Kennedy kot tudi za Nike.

Nick DePaula, NBA pisec pri ESPN, je dejal, da je bila kreativnost, ki so jo delili med blagovno znamko in agencijo, recept za uspeh. “Ne samo, da je bil slogan odličen, ampak tudi dovolj preprost in neopredeljen, da bi ga lahko vsakdo uporabil pri svojih prizadevanjih,” je dejal DePaula.  To je bil trenutek, ki je spremenil oblikovanje, inovacijo ter etiko oglaševanja.

“Ta kampanja, skupaj s temi supergami, je dejansko postavila temelje za vzpon Nike-a v devetdesetih letih,” je dodal DePaula.

To izjavo številke več kot potrdijo. Med leti 1988 in 1998 se je delež podjetja Nike na domačem trgu športnih copatov dvignil s 18 odstotkov na impresivnih 43 odstotkov. Podjetje je med istim obdobjem doseglo tudi svetovno prodajno rast, ki se je povečala s 877 milijonov dolarjev na neverjetnih 9,2 milijarde dolarjev.

Kje pa se je ta dobičkonosna ideja sploh razvila?

Izvor slogana “Just Do It”

Korenine tega ikoničnega slogana izvirajo iz temačnega navdiha, nekaj, kar oboževalci opisujejo kot del njegovega razmišljanja izven-okvirjev. V intervjuju za Design Indaba je Wieden razkril, da je bil stavek navdihnjen z zadnjimi besedami obsojenca na smrt, ki je tik pred usmrtitvijo dejal: »You know, let’s do it«. »Spomnim se, ko sem to prebral, sem bil navdušen. Kako, kljub taki negotovosti, se odločiš iti naprej? Nisem pa bil zadovoljen s tem ‘let’s do it« delom, zato sem to spremenil, saj bi sicer moral priznati njemu zaslugi,” je šaljivo dejal Wieden.

Kljub morbidnemu izvoru je slogan pomagal uveljaviti oglaševalsko agencijo Wieden and Kennedy na globalni ravni.

Uspeh Marketinške Kampanje

Po tem, ko je kampanja zaživela, je tisoče ljudi delilo svoje osebne zgodbe o trenutkih, ko so se odločili, ravnati po principu “Just do it”. Od tega, da so zapustili stagnirajoča delovna mesta do izgube več kot sto kilogramov. Ta fraza je postala Nike-ov vodilni slogan in še danes predstavlja blagovno znamko.

Kaj pa je naredilo to marketinško potezo tako uspešno?

Marketing je ustvarjanje čustev.

Nike je prepoznal emocionalno povezavo z občinstvom in povezal pomenljive zgodbe s svojimi osnovnimi vrednotami, kot so motivacija, navdih in zdrav življenjski slog. Nike-ova odločitev, da integrira vrednostno ponudbo podjetja z čustveno motiviranim sporočilom, je bila ključ do izjemno uspešne kampanje.

Na tak način lahko vsak slovenski podjetnik razmisli, kako bi preko sporočila svoje blagovne znamke v ljudeh vzbudil reakcijo ali ljudi inspiriral. Če bo občinstvo resoniralo s sporočilom, si bodo znamko zapomnili za vedno. Nike-ova kampanja “Just Do It” je jasen primer tega, kako lahko čustveno nabito sporočilo preseže zgolj prodajo izdelkov in postane nepozabna ikona v svetu oglaševanja.

Preberite tudi o svetovno znanih lizikah Chupa Chups: https://adpro.si/evolucija-logotipa-chupa-chups/