Skip to main content

Preprosto povedano, “Branding” je splošen izraz za koncept predstavitve blagovne znamke podjetja, ki sestoji iz različnih in strateško pomembnih elementov, to so npr.;

  • grafično oblikovanje
  • dogodki in predstavitve
  • oglaševanje vseh vrst in načinov
  • PR in medijske izpostavljenost.
  • tisk in objave 

Vse našteto in še več, se na takšen ali drugačen način prepletajo v zgodbi oz. filozofiji ali usmerjenosti blagovne znamke. Gre torej za nikoli zaključeno dejanje…

Vsak uspešen branding sledi skrbno zastavljeni strategiji, čigar glavno vodilo je; doseči zvestobo in naklonjenost kupca oz. ciljnega občinstva, skozi vzbujanje čustvenih odzivov. 

Pozor, branding ni prodaja izdelkov ali storitve, branding je tako rekoč predpriprava za prodajo – je ustvarjanje zaupanja v blagovno znamko, in da ustvari to zaupanje, mora blagovna znamka imeti vizijo in vrednote za katerimi stoji, jih podpira in konstantno nadgrajuje. 

Ko enkrat blagovna znamka postane simbol, kupec začuti, da blagovna znamka nudi kvaliteto, ter da je zanesljiva in zaupanja vredna, na koncu si bo tudi vzel čas in opravil nakup, če je vse narejeno prav, ne le enega.

Cartier, vsi poznamo tega draguljarja, ki je izdeloval (in ga še vedno) nakit in kasneje ure kraljevi družini in ostalim najvišjim slojem družbe. Bogata dediščina, zgodovina in kultni dizajn sta integrirana v vse pore blagovne znamke, ki kar kriči po prestižu in kvaliteti, zlatu in dragih kamnih…Toda čustva, so tista, ki kupujejo, in nihče ne zna bolje predstaviti blagovne znamke kot Cartier. V svoje promocije dodajajo čustven naboj; prizvok tradicije, starega rokodelstva, zgodovine in seveda kraljevega prestiža. 

Na njihovem uradnem Youtube profilu si lahko ogledamo veliko video vsebine, ki na kreativen a na dobro premišljen (prefinjen) način govori o dediščini, zgodovini in tradiciji blagovne znamke, zakaj?…preprosto povedano; ker vzbuja pozitivna čustva pri ciljnem občinstvu in ta, se na koncu pretvorijo v uspešno prodajo…

Kako se lotiti “brandinga”?

Podjetja uporabljajo različna orodja oz. pristope, ki definirajo blagovno znamko, uspešen branding se lahko doseže skozi:

  • Definicijo blagovne znamke: cilj, vrednote, pristop
  • Pozicioniranje blagovne znamke
  • Identiteto blagovne znamke: ime in spevnost imena, CGP (to v osnovi vključuje: logo, barvno paleto, tipografijo, dizajn itd.)
  • Oglaševanje in PR: TV, radio, revije, napisi, spletna stran, aplikacije itd.
  • Sponzorstva in partnerstva
  • Grafični prikaz izdelka oz. storitve
  • Prodajna mesta (fizična) in izkušnje na njih
  • Podpora kupcem/strankam in poprodajna aktivnost
  • Cenovna strategija

Zelo znan oz. vzoren primer odlično zastavljenega brandinga je podjetje Apple; Splošna percepcija je, da je Apple proizvajalec mobilnih telefonov iPhone in druge elektronske opreme in nišnih proizvodov višjega cenovnega razreda, toda to je daleč od resnice. Apple je dizajner (ustvarjalec) te opreme, proizvajajo pa jo zunanji partnerji, iz vseh koncev sveta, tudi ali predvsem s Kitajske. Oni konceptirajo in ustvarijo idejo oz. produkt, zunanji partnerji pa proizvod spravijo na police… to je ena od moči brandinga, da prepriča publiko v karkoli želi…v dobrem in v slabem.

O tem govori tudi poznavalec Appla in zelo znan ameriški YouTuber Marques Brownlee v tem videu (MKBHD)

Primeri dobro zastavljenega brandinga

Blagovna znamka Fiji, v svojih kampanjah predstavlja naravno, čisto in zdravo vodo, na zelo privlačen in vpadljiv način.
Apple Imac kultno oblikovanje in posvečanje podrobnostim
Apple iMac, pakiranje
Apple iMAC, kultno oblikovanje in posvečanje vsem mogočim podrobnostim, od oblikovanja naprave, izbora barvne palete in vse do zelo (po Applovo) kompleksnega pakiranja.

Zaključek

Vsekakor je branding postal nuja za vsa podjetja in blagovne znamke, ne glede na to kako veliko je, kajti, tako le sebe in svoj produkt loči od konkurence in postavi lastne standarde katerim sledijo, ter z jasnimi sporočili dolgoročno ohranja zvestobo in naklonjenost kupca.