Skip to main content

DOBRE PRAKSE IN KAKO ZAČETI Z VSEBINSKIM MARKETINGOM

Nadaljujemo z 2. delom članka o vsebinskem marketingu, tokrat predstavljamo dobre prakse (primere) in kako primerno začeti z vsebinskim marketingom. Če ste zgrešili 1.del članka ga lahko preberete tukaj: Kaj Je Vsebinski Marketing? 1/2

Vsebinski marketing vam v prvi vrsti pomaga pritegniti leade, predstavljati vaše podjetje, produkt ali storitev ter, ko nekdo raziskuje in je odločen nekaj kupiti.

Da bo vsebinski marketing učinkovit, morate posredovati pravo vsebino v vsaki fazi prodajnega cikla – od “zavedanja” in “premisleka“ ter vse do “zaključka”. Zveni komplicirano vendar brez skrbi; ta način poenostavi celoten proces vsebinskega marketinga.

Začnimo z omenjenimi prodajnimi fazami, kaj vsebuje posamezna faza in primeri.

FAZA 1

ZAVEDANJE   

Pri prvi točki prodajnega cikla, se mora vaša vsebina osredotočiti na “skrbi” vašega ciljnega občinstva. Pričnite pisati o izzivih, težkih vprašanjih, tako boste lažje pričeli razvijati odnos s ciljnim občinstvom. V tej fazi naj bo vsebina poučna, polna nasvetov, ki bodo koristili vaši publiki. Tukaj ne prodajate ničesar, niti ne omenjate svoje storitve ali produkta.

Najboljši pristop: pisanje bloga, objavljanje člankov, objava brezplačne e-knjige, vlog ali spletne novice.

Primer:

  • restavracija objavi članek in slike na svojem blogu, kako pripraviti lahek poletni meni za svoje prijatelje.
  • izkušen grafični oblikovalec objavi kratko e-knjigo, ki govori o načinih kako premagati ustvarjalno blokado ter kako se ji izogniti.
  • gorski vodnik objavi 5-minuten video “Kakšno opremo potrebujemo za pot v gore”, v katerem razloži in predstavi potrebno opremo za pot v gore v različnih letnih časih.

FAZA 2

PREMISLEK

To je faza, kjer pričnemo z marketingom, ali drugače, občinstvu nudimo koristne informacije s svojega področja. Pri tem pokažemo znanje na svojem področju, in hkrati ponudimo rešitev v sklopu vaše storitve ali produkta.

Najboljša tovrstna vsebina: razne študije, delovne tabele, članki o svojem področju…

Primer:

  • Klicni center objavi članek, kjer po korakih uči, “5 načinov kako izboljšati komunikacijo med vami in stranko na drugi strani slušalke”
  • Catering podjetje predstavi dogodek, katerega so uspešno organizirali, in poudarjajo prednosti katerih je bil naročnik deležen, npr. “kako so pripravljali menu za alergike”

FAZA 3

ZAKLJUČEK

Vsebinski marketing igra pomembno vlogo pri končni odločitvi o nakupu produkta/storitve. Pri tej fazi se lahko osredotočimo na prodajo svoje storitve oz. produkta, medtem pa vedno poudarjate svoje prednosti pred ostalo konkurenco.

Osrednje sporočilo vašim strankam je, da se razlikujete od konkurence, po svoji strokovnosti in znanju, in da je zaradi teh prednosti vredno vlagati v vas oz. vašo storitev ali produkt.

Najboljša tovrstna vsebina: študije projektov, vsebina objavljena s strani vaših strank (mnenja), predstavitveni video vaše storitve ali produkta, razna poročila in analize…

Primer:

  • Medicinska klinika spodbudi svoje paciente, da oddajo svoje mnenje o najnovejši opremi klinike in vrhunski storitvi. 
  • Oblikovalsko podjetje predstavi kratek video, v katerem predstavi uspešne projekte z različnih področij, in s tem demonstrira svoje znanje in izkušnje  

KAKO ZAČETI Z VSEBINSKIM MARKETINGOM

Morda se zdi je vsebinski marketing zapletena reč, vendar ni nujno tako. Uspešna kampanja mora biti lahko obvladljiva in trajnostna.

Začetni koraki:

  1. Identificirajte svojo ciljno publiko

Da boste lahko ustvarjali vsebino za ciljno publiko, morate imeti jasno sliko o njihovih prioritetah, izzivih in preferencah. Profiliranje ciljne publike je v tem koraku zelo pomembno, ker vam da vpogled in idejo kako in s kakšno vsebino pristopiti do občinstva.

  1. Izberite pravi format za že ustvarjeno vsebino

Izbira pravega formata za ustvarjeno vsebino je odvisna od prodajne faze (omenjene zgoraj) za katero ustvarjate vsebino.

Zelo pomembno je, da izbirate tiste formate, ki bodo poudarili vrednost vaše vsebine. Za nekatere je to video vsebina, za druge e-knjige, za tretje pa članki in strokovne objave.

Povsem razumljivo je, da vas bo občinstvo ocenjevalo skozi kvaliteto. Preden objavite katerokoli vsebino, jo dobro preglejte in če niste prepričani, si raje vzemite čas in premislite o popravkih ali spremembah v vsebini.

  1. Izbira kanala za vsebino

Vprašanje je preprosto; kje oz. kako boste objavili ustvarjeno vsebino – jo boste objavili na svojem blogu, jo boste poslali preko emaila ali le natisnili? Poskusite predvideti, kateri način je za vsako ustvarjeno vsebino najbolj primeren. 

Npr. kratki članki oz. novice, akcije, Black Friday promocije so super v email kampanjah, medtem, ko je strokovni članek, ki je praviloma daljši in bolj zapleten, primeren za objavo na blogu, v spletni reviji ali časopisu.

  1. Časovnica

Ko identificirate svoje občinstvo in veste kdo so, ter ko opravite z zgoraj omenjenimi koraki, je čas da prodajne faze strnete v časovnico, in ustvarite kratkoročni plan za naslednjih 3-6 mesecev. Velikokrat nas lahko zanese pri načrtovanju, zato moramo biti pazljivi in omenjeni načrt pripraviti tako, da bo dosegljiv in ne preveč ambiciozen.

  1. Krajša vsebina – the way to go

Privlačna vsebina je vedno lahkotno napisana in lahko razumljiva. Nikoli ne vsebuje žargona, katerega razumete le vi in vaši vrstniki. Če je le mogoče nudite nasvete, ki bodo “sopotnik” in dodana vrednost celotni vaši vsebini.

Ne pozabite; kratka, relevantna, dobro pripravljena vsebina je najboljša pot do uspešno izpeljanega vsebinskega marketinga.

OPTIMIZACIJA (SEO) IN VSEBINSKI MARKETING

Vsebinski marketing in SEO

Vsebinski marketing je odlično orodje za doseganje potencialnih strank oz. kupcev, dobro pa je tudi imeti vsebino pravilno optimizirano za spletne iskalnike preko ti. ključnih besed (keywords). 

Ključne besede so temelj vsake spletne optimizacije. Te besede in fraze so pogoj, da spletni iskalniki odkrijejo vašo vsebino.

Ko vnesemo prave ključne besede v vsebino, le te privabijo več prometa in obiska.

Najboljše ključne besede so: 

  • Poenostavljeni izrazi: Le tako vas bo občinstvo lahko razumelo in se odzvalo na vašo vsebino – Razumeti moramo, da občinstvo, ko želi predstaviti problem oz. zastaviti vprašanje ali izraziti zanimanje prav tako uporablja preproste izraze.
  • Relevantne/Verodostojne ključne besede: so besede, ki so v skladu z vašim znanjem, izkušnjami, in ponudbo vašega podjetja.
  • Specifične ključne besede: so kombinacija obeh zgoraj omenjenih točk; poenostavljenih izrazov in relevantnih ključnih besed.

Spletna optimizacija (SEO) je skozi leta začela delovati tako, da je spletno iskanje odvisno od kvalitete vsebine na posamezni spletni strani. Spletni iskalniki pregledajo vsebino, jo ocenijo kako pomembna je v izbrani niši, in določijo ali je vsebina dovolj kvalitetna glede na naslov, s katerim je označena.

Spletni brskalniki dajejo prednost kvalitetno ustvarjeni vsebini, tudi uporaba ključnih besed v vsebini je zelo pomembna.

Nasvet:

  • 1-2 ključni besedi: uporabite 1 – 2 ključni besedi čez celotno vsebino na strani.  Izogibajte se prekomernemu vnašanju ključnih besed, samo zato, da bi vas spletni iskalniki lahko bolje pozicionirali…ker vas ne bodo
  • Uporabite ključne besede v naslovu: tako bo vsebina jasna in eksplicitna
  • Uporabite ključne besede med vsebino: najdite način kako na čim bolj organski način pozicionirate ključne besede v vsebino na strani
  • Držite se osrednje teme: kvalitetno ustvarjena vsebina, je tista, ki nudi občinstvu znanje/nasvete in je skladna z naslovom, ki ga nosi. 

DRUŽBENI MEDIJI IN VSEBINSKI MARKETING

Ko ustvarite vsebino, je čas da jo delite na družbenih medijih – Facebook, LinkedIn, Youtube, Twitter, Instagram ter drugih – to je v večini brezplačen način deljenja vsebine med svoje občinstvo. 

  1. Osredotočite se na prave družbene kanale. Najboljši družbeni kanali so tisti, kjer se nahaja vaše ciljno občinstvo in potencialne stranke. Na začetku je v obzir potrebno vzeti vse družbene platforme, manjše in velike.
  2. Pripravite vsebino tako, da bo ustrezala na izbrano družbeno omrežje. Vsako družbeno omrežje ima določene elemente profesionalizma in zabave. Tukaj je potrebno raziskovati in eksperimentirati.
  3. Testirajte svoj pristop. Zmagoviti pristop na družbenih medijih vključuje vzpone in padce. Bistvo je, da sledite odzivom, končni statistiki posameznih objav, tako boste skozi čas vedeli kakšne objave so za vas najboljše. 

Vsekakor je vsebinski marketing element, ki ga potrebuje vsako podjetje, malo ali veliko…s tem dajemo vrednost svojemu podjetju, izdelku, ali storitvi in najpomembnejše, gradimo most zaupanja s ciljnim občinstvom, in to je dolga a edino pravilna pot do uspešne prodaje.

Današnji družbeni mediji so podvrženi raznim algoritmom, kateri skoraj dnevno vplivajo na vsebino objavljeno na njih. Več na temo družbenih omrežij si lahko preberete v naslednjih izdajah adPro Magazina.