Skip to main content

Umetna inteligenca oz. UI je postala vodilna inovacija digitalne dobe, in trendi v oglaševanju prav tako napovedujejo neke vrste evolucijo tega segmenta. Nekaj desetletij nazaj, je bila umetna inteligenca enačena z robotiko in futurizmom, vendar z razvojem medmrežja, se je umetna inteligenca pričela razvijati s svetlobno hitrostjo.

Danes, je UI pričel puščati pečat v naših življenjih…Iz dneva v dan nam čedalje bolj življenje krojijo UI algoritmi. Kot potrošniki, se algoritmi učijo naših navad in preferenc, tako da je vsa vsebina podrejena našim potrebam, željam in zahtevam – od izbire glasbe, filmov, oglaševanja – vse to nam poskuša izboljšati celotno spletno izkušnjo.

Umetna inteligenca je tudi na poti, da naredi pravo revolucijo v svetu marketinga. Vemo, da trendi v oglaševanju sledijo novitetam in drznim odločitvam. Tudi v tem primeru ni nič drugače.

To bo storila tako, da se bo integrirala v vse digitalne (oglaševalske) kanale, od socialnih omrežij do Googlovih prikazanih oglasov ter kreativnega pisanja in ustvarjanja grafik. Povedano drugače, umetna inteligenca v teoriji olajša oglaševanje, in tako omogoča podjetjem, da se povežejo s potrošniki na pravi način, z pravim sporočilom, ob pravem času, preko prave platforme. Sedaj pa še malo o številkah; Ocena trga umetne inteligence v svetu marketinga je v letu 2021 bila 15,84 milijard dolarjev, do leta 2028 naj bi ta ocena znašala 107,5 milijard dolarjev. 

UI trendi v oglaševanju:

  • Predvidevanje UI: Umetna inteligenca lahko oglaševalcem pomaga napovedati uspešnost različnih elementov, kot je na primer število odprtih e-poštnih sporočil v posameznih email kampanjah
  • Ustvarjanje grafik/slik: UI lahko ustvari grafike in slike, ki jih oglaševalci lahko uporabijo v kampanjah
  • Kreativna besedila (copy): UI uporablja strojno učenje in obdelavo naravnega jezika (NLP) za ustvarjanje kreativnega besedila, ki ustreza določenemu tonu, slogu in obliki, vsekakor zelo uporabno za vse vrste oglaševanja
  • Chatbot: Klepetalni roboti, ki jih poganja umetna inteligenca, delujejo s tehnologijo NLP za interpretacijo znanja in razumevanje strukture pogovora, da se odzovejo na vprašanja strank, namesto da bi se zanašali na predhodno programiranje – si lahko predstavljamo da je to lahko “lifesaver” vsakemu podjetju
  • Obogatitev/prečiščenje vsebine: Umetna inteligenca lahko oglaševalcem pomaga pri čiščenju njihovih seznamov, stikov in obogatitvi podatkov za odstranitev zastarelih zapisov in neujemanja podatkov
  • Družbeni mediji: Umetno inteligenco in strojno učenje je mogoče uporabiti pri oglaševanju v družbenih medijih za ustvarjanje kampanj, zagotavljanje vpogledov v osebnosti kupcev, predlaganje optimalnih časov objave in sledenje uspešnosti trženjskih kampanj itd.
  • Avtomatizacija: UI lahko avtomatizira ponavljajoča se ročna opravila, s čimer oglaševalcem prihrani čas in denar.

UI, v svoji osnovi, nikoli ne počiva. Konstantno se uči in postaja pametnejša, ter s tem neprestano ponuja oglaševalcem nove načine kako izkoristiti to inteligenco. To pomeni, da smo z letom 2023, začeli srečevati nove trende v svetu oglaševanja/trženja. 

Tukaj so 3 trendi v oglaševanju, kateri bodo prevladovali v letu 2023:

Pametnejše ustvarjanje (generiranje) vsebine

Ko je bila umetna inteligenca prvič sprejeta v svet oglaševanja, je bil njen glavni namen avtomatizirati ponavljajoče se naloge. Toda glede na to, kaj lahko umetna inteligenca počne zdaj, so te stvari zelo preproste. Zdaj generativni algoritmi umetne inteligence vzamejo obstoječe podatke v obliki kopij, slik, video posnetkov, zvoka  itd. in jih uporabijo za ustvarjanje še nikoli videne vsebine, trendi v oglaševanju sigurno grejo v to smer.

Orttov generator slik AI (kmalu na voljo) naredi prav to. Enostavno povedano, deluje tako, da pregleda besedilo, ki ga vnese uporabnik, doda referenčne slike ali grafike, da algoritem primerja podobnost, nato ustvari končno sliko, ki bo popolnoma usklajena z vsebino.

Leta 2020 je Open AI lansiral Generative Pre-Trained Transformer (GPT-3), ki je model algoritma, usposobljen z več kot 175 milijoni parametrov strojnega učenja, tako da lahko ustvari kakršno koli kopijo in izvede več funkcij, kot je prevajanje in celo kodiranje spletnih mest.

Eno orodje, ki je neprecenljivo za oglaševalce – ali vsakogar, ki pošilja e-pošto – je orodje, ki oblikuje vrstice zadev (subject), ki spodbujajo konverzijo, kot je Orttovo orodje za pisanje vrstic zadev z umetno inteligenco. Ne samo, da Orttovo orodje natančno napove stopnjo odprtosti e-poštnih sporočil, ampak ustvari alternativne predloge, tako da ste lahko prepričani, da bodo vaša e-poštna sporočila pristala v mapi »Prejeto« in da jih bo prejemnik tudi odprl oz. prebral.

Zna se zgoditi, da bodo v prihodnosti UI algoritmi oz. orodja morda celo narekovala trende oglaševalskih strategij in pripravljala celostna priporočila za pripravo oglaševalskih kampanj.

Večja personalizacija

Personalizacija v marketingu pomeni uporabljati pridobljene podatke, da se lažje povežemo s ciljnim občinstvom in strankami na način, ki je specifičen in pomemben za njih, in s tovrstnim početjem ustvarimo (lahko rečemo) vez zaupanja. 

V letu 2023 bo UI personalizacija presegla personalizacijo vsebine in se bolj usmerila v zagotavljanje prilagojene izkušnje skozi celotno pot nakupovanja stranke. Glede na eno izmed mnogih raziskav je znatna verjetnost, da bo 80 % kupcev opravilo nakup pri podjetju, ki ponuja prilagojeno in personalizirano izkušnjo.

Povečalo se je število podjetij, ki uporabljajo tovrstno personalizacijo. Anketirali so 400 vodilnih oseb v različnih podjetjih in prišli so do ugotovitve, da se je število blagovnih znamk, ki uporabljajo izključno podatke za personalizacijo izkušenj strank, od leta 2021 do 2022 povečalo iz 31 % na 37 %. Omenjena UI personalizacija je že danes zelo razvita, in je zmožna s pomočjo več milijonov različnih parametrov, ugotoviti na kaj se pozitivno oz. negativno odzivamo, in se na podlagi tega, odloča kako oglaševati.  

Pogovorni UI bo še izboljšan s pomočjo LLM (Large Language Models)

Iz meseca v mesec vedno več podjetij skuša integrirati UI jezikovne modele. Od leta 2020 je uporaba tovrstnih modelov strmo narasla. Veliko, kar 60% teh podjetij, že v letošnjem letu pripravlja povečanje proračunov za izboljšanje oz.nadgradnjo te tehnologije.

Vendar, pri tej točki bo imel UI veliko dela, da se razvije v kar mi ljudje razumemo kot spontan pogovor. NLP (natural language processing) je proces, kateri omogoča UI, da razume človeški govor – in to zelo omejuje uporabo na različnih tržiščih.

Potrebno je razumeti, da se UI uči novih znanj s svetlobno hitrostjo, povedano drugače, to kar se mi naučimo čez celoten cikel življenja, se UI nauču v nekaj sekundah. Torej, lahko predpostavljamo, da je le vprašanje časa, kdaj bo algoritev za prepoznavo govora, na dovolj visoki ravni, da se bo lahko uporabljal praktično povsod.

Seveda, so pa tukaj tudi čustva, da čustva. UI ali lahko tudi rečete robot, ne bo nikoli čuteče bitje, z vsemi prednostmi in napakami – on bo le na podlagi že znanih izračunov in izkušenj pridobljenih obširne zbirke podatkov, le navidezno reagiral, nikakor ne pristno in odkrito – kar je navsezadnje dobro.

Za konec: Izzivi katere mora UI premagati, da bo uspešen v oglaševanju

Vsekakor je UI tehnologija zelo zanimiva, a ima še dolgo pot razvoja, da bo tam kjer si želimo da bi bila. Trenutno lahko izpolnjuje naloge, katere mu moramo ljudje natančno opisati ali predstaviti, da bo lahko ustvaril rezultat – po domače, mora imeti podatke.

Toda, da bo tehnologija res uspešna, mora biti tudi do neke mere prilagodljiv oz. takten, kot ljudje. V teoriji je seveda vse mogoče, vendar v praksi se in se še bodo pokazali izzivi, kateri so za nas ljudi povsem enostavno rešljivi, a bo UI rabil ogromno časa, da bo izziv znal rešiti tekoče in brez napak-

Primer: Če 10 letnega otroka vprašamo, zakaj ni naredil domače naloge, bo otrok tako ali drugače povezano odgovoril na vprašanje – UI na drugi strani, ne bo vedel, točno kaj ga sprašujemo, ker nima podatka katerega bi algoritem lahko vzel in ga obdelal in pripravil odgovor,da bo za nas sprejemljiv…tako enostavno a tako zapleteno. 

Zaključimo lahko, da UI ne bo nadomestil človeka, v nobeni obliki – še več, ko bo trend (hype) malo usahnil, se bo tudi tržišče umetne inteligence malo umirilo. Moram pa izpostaviti, da bo UI prinesel tudi veliko dobrega v naša življenja, tako v zdravstvu, kot v razvoju novih znanj in tehnologij, v gradbeništvu itd. Seveda, vse v omejenem obsegu in z nadzorom človeka.