Skip to main content

KAJ JE VSEBINSKI MARKETING, IZ KATERIH ELEMENTOV JE SESTAVLJEN IN ZAKAJ JE POMEMBEN?

Definicija vsebinskega marketinga

Kaj je vsebinski marketing? – Ko govorimo o vsebinskem marketingu, govorimo o strateškem oglaševanju ciljni publiki, publiki kateri pošiljamo relevantno in za njih pomembno vsebino. 

Strategija vsebinskega marketinga se uporablja, da pritegne, vzpostavi in obdrži ciljno publiko s ustvarjanjem in deljenjem strokovnih člankov, videov, podnaslov in drugih relevantnih medijev ali vsebin. Ta pristop vzpostavi avtoriteto v panogi blagovne znamke in krepi zaupanje vanjo. Ta oglaševalski pristop se izkaže za ključnega, ko se bo nekdo odločal kupovati pri vas ali pri konkurenci. Pravilno zastavljen vsebinski marketing vas postavi pozicijo moči in zaupanja pri vaših strankah oz. kupcih.

elementi vsebinskega marketinga

Ključni elementi vsebinskega marketinga

  • Blog

Redno objavljanje člankov Oz. bloga je eden najboljših načinov za doseganje dolgoročne prepoznavnosti in zaupanja pri svojem občinstvu. Pomembno je le, da so članki kvalitetno pripravljeni ter dejstva v njih resnična, le tako bo blog imel resnično vrednost in zvesto občinstvo.

  • Spletne novice/newsletter

Spletni časopis je odličen način kako vzpostaviti stik s ciljno publiko. V njih lahko predstavljate zgoraj omenjeni blog ali pa druge publiki pomembne novice z različnih področij. S tem ko v časopisu pišete tudi o drugih zadevah, ki se zgodijo po svetu (ne nujno v vaši panogi), svoji publiki pokažete, da ste občutljivi na dogodke okoli vas in s tem krepite zaupanje med vami in vašim občinstvom.

  • Objave na socialnih omrežjih

Vsi poznamo Facebook, Instagram, LinkedIn in druge…so celo temelj poslovnih modelov posameznikov in podjetij, ter okno v svet digitalizacije. Z rednimi objavami na socialnih omrežjih sledilcem nudimo vpogled v naš svet ter jih s tem poskušamo prepričati v nakup, naročilo, sledenje…itd. Medtem ko se strinjamo, da so do določene mere socialna omrežja zelo pomembna, se oglaševalski model Oz. strategija ne sme podrediti izključno omenjenim platformam. Priporočeno je, da so socialna omrežja bolj kot ne podpora pri kreiranju lastne vsebine kot je blog in v nadaljevanju email kampanje, ter drugih vsebin.

  • Email kampanje

Priprava email kampanij v kateri je vključena ponudba ti. sales hook je zelo učinkovit način kako zgraditi seznam zveste publike. Skozi email kampanje se občinstvu tudi posreduje spletni časopis, novice, blog članki, novosti, akcije, posebne ponudbe itd. Pomembno je, da so email kampanje oblikovane v obsegu/slogu celostne grafične podobe podjetja, ter se je prejemnik sam prijavil na omenjene email kampanje (opt-in obrazec na spletni strani). Seveda, se lahko kampanje pošilja tudi na javno objavljene email naslove prejemnikov, toda možnost uspešne kampanje pade za cca. 70%.

  • Objava video vsebin

Leto 2022 je bilo prelomno za platforme, na katere lahko objavljamo video vsebino.S tem ne mislimo na YouTube, ki je samo po sebi odlična platforma za vlogerje s širokim spektrom orodij za učinkovit razvoj blagovne znamke, toda bolj za Tiktok in njemu podobne. Neverjetna porast uporabnikov, naložene vsebine, in navsezadnje zvestoba njihove publike je presenetila tudi velikana kot je Facebook, kateri je med drugim tudi zaradi tega celo “klecnil” pri sami dobičkonosnosti celotne platforme . 

Omenjeno nalaganje Video vsebine je edinstvena pot v interakcijo z gledalcem, le pravi način Oz. pristop je potrebno najti. Tukaj se uporabnikom daje (skoraj) vsa svoboda, kakšno vsebino objavljati, le da ne krši njihovih pravil – to nam pomaga vzpostaviti stik s publiko na svojevrsten in zelo kreativen način.

Konstantna uporaba vsebinskega marketinga vzpostavi in neguje odnos med potencialnimi in obstoječimi strankami. Ko občinstvo skozi videno vsebino zazna, da vam oz. vašemu podjetju ni vseeno za njih in da ste zaupanja vreden vir podatkov, takrat se možnost za uspešno sklenitev posla zelo poveča.

Zakaj je vsebinski marketing pomemben?

Vsebinski marketing je predvsem taktika, ki dokazano deluje…dolgoročno, potrebna sta potrpežljivost in konstantnost. 

Tukaj je nekaj podatkov:

  • Podjetja, ki objavljajo članke na svojem blogu generirajo 67% več leadov kot druga podjetja.
  • 88% ljudi, ki so opravili nakup na spletu, jih je v nakup prepričala lastno ustvarjena video vsebina.
  • 72% B2B oglaševalcev pravi, da vsebinski marketing poveča interakcijo in število generiranih kvalitetnih leadov.
Prednosti vsebinskega marketinga

Prednosti vsebinskega marketinga

Vsebinski marketing je učinkovit na več področjih. Če se ga prav lotimo vsebinski marketing lahko:

  • Poveča prepoznavnost na spletu. Dobra strategija za vsebinski marketing pomaga pritegniti več potencialnih strank in ogledov spletne strani, še posebej ko ljudje konstantno iščejo rešitev za določen izziv ali težavo. Ko ciljnemu občinstvu ponudite gradivo s katerim se bodo nekaj novega naučili, ali pa bodo informirani o zadevi, ki ga zanima, se vaš sloves na spletu poveča oz. okrepi.
  • Lead generator. S pravimi koraki, lahko povečate število leadov, kateri poganja promet na spletni strani – pri tej točki se ustvarja ali krepi odnos med vami in stranko, skozi članke Oz. gradivo, ki ga občinstvo vidi bere na vašem blogu ali spletni strani.
  • Krepi zvestobo. Povratni kupec je zvesti kupec. Pridobivanje zvestobe kupca mora biti prioriteta vsakega podjetja. Kupec se mora počutiti cenjenega, to lahko dosežete na več načinov; občasni popust, popust na naslednji nakup, brezplačno darilo ob prvem nakupu, email čestitka za praznike, posebne promocijske akcije, itd. Rešitev je mnogo, cilj je pa en sam, da stranka/kupec ostane zvest blagovni znamki
  • Avtoriteta v svoji panogi. Priprava oz. razvoj lastne vsebine(branded content) je idealna rešitev za krepitev avtoritete v vaši panogi. S tem lahko postanete vodilno ime, katerega mnenje veliko šteje in je zaupanja vredno. 

Orodja za ustvarjanje učinkovitega vsebinskega marketinga

Vsebinski marketing je vsekakor igra na dolgi rok, je maraton in ne šprint, vendar ko spoznate načine kako se lotiti tovrstnega oglaševanja, hitro postane jasno, da ne gre za raketno znanost, le dobro morate poznati osnove, imeti jasen cilj, ter biti vztrajni in konstantni pri objavljanju/posredovanju gradiva.

V naslednjem članku preberite: VSEBINSKI MARKETING 2/2, DOBRE PRAKSE IN KAKO ZAČETI Z VSEBINSKIM MARKETING